Κυριακή 19 Απριλίου 2015

Ο Έλληνας για τον οποίον έγραψαν οι New York Times

Φώτης Αντωνόπουλος: Ο Έλληνας για τον οποίον έγραψαν οι New York ...Ο Φώτης Αντωνόπουλος, ένας 37χρονος διαφημιστής με ειδίκευση στο internet marketing, έστησε πριν από δύο χρόνια το oliveshop.com, μια online μπουτίκ ποιοτικών ελληνικών προϊόντων ελιάς, και κατάφερε να αλλάξει το status του ελληνικού λαδιού παγκοσμίως, βάζοντάς το στα ψηλότερα ηλεκτρονικά ράφια της υφηλίου και τον ίδιο στο πρωτοσέλιδο των New York Times.



- Πού γεννηθήκατε και μεγαλώσατε;
«Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Νέα Σμύρνη».
- Ποια είναι η ιστορία σας πριν το oliveshop.com;
«Σπούδασα marketing στην Αγγλία. Πριν ξεκινήσω τοoliveshop.com, ήμουν επικεφαλής Καινοτομίας στην Atcom A.E. H Atcom είναι το μεγαλύτερο web agency, με περισσότερες από 2.000 σύνθετες διαδικτυακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πιο πριν, είχα μια εταιρεία πληροφορικής που εξαγοράστηκε από μεγάλο επιχειρηματικό όμιλο».
-Πέρσι δώσατε μια συνέντευξη στους New York Times. Αλήθεια, πώς σας προσέγγισαν;
«Είναι αλήθεια ότι είχα την τύχη να μιλήσω στους ΝΥΤ. Η ιστορία ξεκίνησε από ένα Podcast, μια μικρή διαδικτυακή εκπομπή που κάναμε με δύο φίλους. Την εκπομπή την άκουσε τυχαία μια δημοσιογράφος ελληνικού καναλιού, τη μετέφρασε στα αγγλικά στο website του Μέσου που εργάζεται και από εκεί με προσέγγισαν οι NYT για μάθουν περισσότερες λεπτομέρειες».
-Ισχύει τελικά αυτό που λέγεται, ότι δίνουμε ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής του λαδιού μας στους Ιταλούς, οι οποίοι το συσκευάζουν και το πωλούν ως δικό τους;
«Ισχύει. Είναι το λεγόμενο «ραφινάρισμα» ή «εξευγενισμός». Το δικό μας ελαιόλαδο είναι πολύ υψηλής ποιότητας, με χαμηλή οξύτητα. Το γνωστό και ως έξτρα παρθένο. Κάποιοι Ιταλοί απλά αγοράζουν το έξτρα παρθένο και το νοθεύουν με απλό παρθένο ελαιόλαδο κι έτσι επιτυγχάνουν να μειώσουν την οξύτητα του νέου μείγματος και να το κατατάξουν στην κατηγορία των έξτρα παρθένων, που πωλούνται πιο ακριβά. Δεν το κάνουν, όμως, μόνο οι Ιταλοί».
fotis adonopoulos
- Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε για να ανοίξετε την εταιρεία σας;
«Δεν ήμαστανούτε οι πρώτοι ούτε οι τελευταίοι που αντιμετωπίσαμε το τέρας της γραφειοκρατίας. Ταλαιπωρηθήκαμε εννέα μήνες περίπου, αλλά τέλος καλό, όλα καλά. Θα πρέπει να τονίσω, όμως, ότι το πρόβλημα της γραφειοκρατίας δεν οφείλεται στους απλούς υπαλλήλους. Οφείλεται στη λανθασμένη αντίληψη που υπάρχει στο πνεύμα κάποιων νόμων».
- Στην Αγγλία, όπου σπουδάσατε, η νέα επιχειρηματικότητα αντιμετωπίζεται πολύ διαφορετικά από το κράτος;
«Οι Άγγλοι βοηθάνε τις εταιρείες να ξεκινήσουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα γίνεται, γιατί θέλουν να παράγουν κέρδη από την πρώτη μέρα, αν είναι δυνατόν, ώστε να αποδίδουν και άμεσα τους φόρους. Εμείς συμπεριφερόμαστε σαν να μη θέλουμε να δημιουργηθούν νέες επιχειρήσεις».
fotis adonopoulos- Είχατε από μικρός σχέση με την ελιά και το ελαιόλαδο;
«Εκτός από ένα δέντρο ελιάς, που ήταν μόλις δύο μέτρα από το κρεβάτι που κοιμόμουν όταν ήμουν παιδί, δεν έχω καμία άλλη σχέση με την ελιά. Δεν κατάγομαι από οικογένεια που παράγει λάδι. Ομολογώ, όμως, ότι έχω πατέρα ζωγράφο, ο οποίος κάποια στιγμή είχε ζωγραφίσει αυτό το δέντρο που είχα έξω από το δωμάτιό μου και το είχε αφήσει παραμελημένο σε κάποια γωνιά του ατελιέ του. Το εντόπισα και από τότε με συνοδεύει σε κάθε σπίτι που πηγαίνω».
- Πώς ανακαλύπτετε τα προϊόντα που εμπορεύεστε; Ταξιδεύετε σε όλη την Ελλάδα και δοκιμάζετε;
«Προσπαθούμε να εντοπίζουμε τα καλύτερα ελληνικά ελαιόλαδα απ’ όλη την επικράτεια, αλλά οι παραγωγοί είναι πάρα πολλοί, οπότε έπρεπε να βρούμε κάποια φίλτρα για να επιλέγουμε τα καλύτερα. Τα φίλτρα έχουν να κάνουν με τη συσκευασία, με τα πιστοποιητικά και με τα βραβεία ή τις διακρίσεις που έχει κάθε προϊόν. Παλαιότερα, ψάχναμε να βρούμε τέτοια ποιοτικά ελαιόλαδα, αλλά πλέον το OliveShop είναι γνωστό στο χώρο, οπότε οι παραγωγοί μάς στέλνουν δείγματα».
- Έχετε στο site ένα μπουκαλάκι λάδι του μισού λίτρου που κοστίζει 130 ευρώ. Γιατί είναι τόσο ακριβό;
«Είναι ελαιόλαδο πολύ περιορισμένης παραγωγής, σε συλλεκτικό αριθμημένο μπουκάλι. Το ίδιο το λάδι προέρχεται από ελιές που έχουν μαζευτεί στο χέρι, δεν έχουν πέσει κάτω και περνάει από αρχαίο ελληνικό λιοτρίβι. Είναι πιο πολύ μια ζωντανή ιστορία για το πώς παραγόταν κάποτε το ελαιόλαδο, παρά ένα απλό διατροφικό προϊόν».
-Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι στην Ελλάδα της κρίσης να δημιουργήσει κανείς μια επιτυχημένη εταιρεία, και μάλιστα διαδικτυακή;
«Θέλω να πιστεύω πως, αν κάποιος έχει μεράκι, διάθεση και μια καλή ιδέα, θα επιτύχει, ασχέτως αν η οικονομία είναι στα καλύτερά της ή όχι. Προφανώς οι δυσκολίες σε μια προβληματική οικονομία είναι περισσότερες, αλλά ο κόσμος δεν είναι αφελής».
-Τελικά η κρίση γεννάει ευκαιρίες;
«Ασφαλώς και γεννάει. Η οικονομική κρίση δεν ευνοεί τις σπατάλες και τις προχειροδουλειές. Συνεπώς, όποιος μελετήσει καλά αυτό που θέλει να κάνει, χωρίς ασάφειες και αίολα συμπεράσματα, γιατί να μην πετύχει;».
fotis adonopoulos
- Από ποιες χώρες δέχεστε παραγγελίε; Από ποια έχετε περισσότερες και ποιο είναι το feedback;
«Μας έχουν επισκεφτεί από 147 χώρες και μας χαροποιεί ιδιαίτερα το ότι ακούγεται το ελληνικό ελαιόλαδο τόσο μακριά. Τις περισσότερες παραγγελίες τις δεχόμαστε από τη βόρεια Ευρώπη και την Αμερική. Οι πιο μεγάλες, όμως, σε όγκο παραγγελίες έρχονται από τη Ρωσία, αν και έχουμε δυσκολία να εκτελέσουμε κάποιες από αυτές, λόγω της τεράστιας έκτασης της χώρας».
- Τι συμβουλές δίνετε στους νέους επιχειρηματίες;
«Να δοκιμάσουν την τύχη τους, ασχέτως αποτελέσματος. Το Διαδίκτυο και η τεχνολογία γενικότερα είναι εργαλεία στα χέρια μας, συνεπώς πρέπει να αρχίσουμε να μαθαίνουμε πώς να τα χρησιμοποιούμε».
- Τι προβλέπετε για την κρίση; Πιστεύετε πως θα βγούμε ποτέ από το τούνελ;
«Θέλω να πιστεύω πως ναι. Δεν μπορώ να κάνω και αλλιώς. Παρ’ όλα αυτά, δεν ασχολούμαι με την κρίση και δεν αφήνω τον εαυτό μου να παρασύρεται εύκολα στη μοιρολατρία των ΜΜΕ. Είμαστε ευφυείς άνθρωποι, οπότε είναι ηθική μας υποχρέωση να ξαναφτιάξουμε το μέλλον μας. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένας στόχος».
http://irisoliveoil.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου